جام جهانی 2022| شیرهای اطلس بدون مدال از قطر رفتند/ کرواسی با شکست مراکش بر سکوی سوم ایستاد + فیلم

20:24 - 26 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۸۴۷۳
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
تیم ملی کرواسی با پیروزی مقابل مراکش در دیدار رده‌بندی بر سکوی سوم جام جهانی 2022 ایستاد.

خبرگزاری میزان – بیست و هشتمین روز از جام جهانی ۲۰۲۲ در حالی با برگزاری دیدار رده‌بندی به اتمام رسید که در مصافی حساس تیم ملی کرواسی، از ساعت 18:30 در استادیوم بین‌المللی خلیفه به مصاف تیم ملی مراکش، شگفتی‌ساز جام رفت که در پایان این دیدار تماشایی و مهیج کروات‌ها موفق شدند با نتیجه 2 بر یک از سد نماینده شایسته آفریقا بگذرند تا کرواسی پس از نایب قهرمانی در دوره گذشته این بار به مدال برنز جام جهانی بسنده کند.

نیمه اول این بازی برخلاف پیش‌بینی‌ها بسیار طوفانی آغاز شد و در حالی که هنوز 10 دقیقه از بازی نگذشته بود 2 گل رد و بدل شد. در دقیقه ۷ این یوسکو گواردیول روی یک ضربه سر شیرجه‌ای و روی کار از پیش تمرین شده موفق شد گل زودهنگام کروات‌ها را به ثمر برساند، اما شادی شاگردان دالیچ تنها 2 دقیقه دوام داشت و در دقیقه 9 اشرف داری روی ارسال حکیم زیاش از سمت راست گل تساوی بخش شیرهای اطلس را زد. در حالی که بازی با تساوی در جریان بود در دقیقه ۴۲ میسلاو اورسیچ با یک ضربه فنی دیدنی، موفق شد گل دوم کرواسی را به ثمر برساند تا نیمه اول با برتری کروات‌ها به اتمام برسد.

در نیمه دوم مراکشی‌ها در اغلب دقایق صاحب توپ و میدان بودند، اما مصدومیت‌های پرتعداد بازیکنان دفاعی مراکش دست رکراکی را در پوست گردو گذاشت. با وجود تعویض‌های اجباری نماینده آفریقا تا دقایق پایانی موقعیت‌های متعددی روی دروازه کرواسی ایجاد کرد، اما این توپ‌ها با بی‌دقتی مهاجمان راهی به دروازه لیواکوویچ نداشت تا در پایان این دیدار تماشایی کرواسی با نتیجه 2 بر یک از سد مراکش بگذرد و بر سکوی سوم جام جهانی 2022 بایستد.

به این ترتیب تیم ملی مراکش با وجود رکوردشکنی و حضور به عنوان نخستین تیم آفریقایی در جمع ۴ تیم نهایی جام جهانی در نهایت بدون کسب مدال با جام جهانی ۲۰۲۲ خداحافظی کرد.

همچنین اشرف حکیمی حکیم زیاش در دیدار مقابل کرواسی به رکورد محمد الدعایه در تعداد حضور جام جهانی رسیدند.

حکیم زیاش و اشرف حکیمی با حضور در این بازی شمار حضورشان در بازی‌های جام جهانی را به عدد ۱۰ رساندند و به این ترتیب با رکورد محمد الدعایه برابری می‌کنند.

*کرواسی ۲ – مراکش یک

گل‌ها: ژوسکو گواردیول(7) و میسلاو اورشیچ(42) برای کرواسی/ اشرف داری(9) برای مراکش

کارت زرد: عزالدین اوناهی(69) و سلیم عماله(دقیقه ۸۴) از مراکش

داور: عبدالرحمن الجاسم (قطر)، طالب الامری از قطر (کمک‌داور اول)، سعود احمد المقاله از قطر (کمک‌داور دوم)، رافائل کلاوس از برزیل (داور چهارم)

*ترکیب تیم ملی کرواسی:

دومینیک لیواکوویچ،‌ جوزپ استانیشیچ، ایوان پریشیچ، لوورو مایر(دقیقه ۶۶ - ماریو پاسالیچ)، متئو کواچیچ، آندره کراماریچ(دقیقه ۶۱ - نیکولا ولاشیچ)، لوکا مودریچ، مارکو لیوایا(دقیقه ۶۶ - بورنو پتکوویچ)، میسلاو اورسیچ، یوسکو گواردیول و جوزپ سوتالو

*ترکیب تیم ملی مراکش:

یاسین بونو، جواد الیمیق(دقیقه ۶۷ - سلیم عملا)، اشرف داری(دقیقه ۶۴ - بدر بنون)، اشرف حکیمی، یحیی عطیه‌الله، سفیان آمرابات، عبدالحمید صبیری(دقیقه ۴۵ - الیاس شیر)، بلال الخانوس(دقیقه ۵۶ - ازدین اوناهی)، حکیم زیاش، سفیان بوفال(دقیقه ۶۴ - اناس الزروری) و یوسف النصیری

*گل اول کرواسی به مراکش توسط ژوسکو گواردیول(7):

*گل اول مراکش به کرواسی توسط اشرف داری(9):

*گل دوم کرواسی به مراکش توسط میسلاو اورشیچ(42):

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *